1. Klarahill.se lanseras

Klarahill.se lanserar begravningsbranchens nya portal på nätet

Klarahill, tidigare Inplico, är den entreprenörsledda aktören för Sveriges begravningsbyråer och är Sveriges snabbast växande begravningsbyrå. Nu lanseras Klarahill.se - samlingsportalen för alla Sveriges begravningsbyråer som skapar länken mellan det digitala och det personliga mötet.

Klarahill består efter ett antal förvärv under 2015-2017 av 25 kontor i landet som tillsammans genomför cirka 4 000 begravningar på årsbasis. Klarahill har därmed befäst sin position som Sveriges näst största begravningsbyrå. Nu lanseras Klarahill.se, samlingsportalen för begravningsbyråer i Sverige.

-  Begravningsbranschen upplever just nu den största förändringen någonsin i och med att kunders köpbeteenden blir alltmer digitala. Vår övertygelse är att det personliga mötet med en kund i sorg ska vara grunden i Klarahills erbjudande. Men för att kunderna ska hitta till oss även på nätet krävs en tydlig närvaro med ett lika relevant erbjudande digitalt som vid mötet med oss inne på våra kontor. Därför lanserar vi nu Klarahill.se, säger Niklas Steenberg, vd Klarahill.

Klarahill.se bygger på tanken om att förenkla för kunderna genom att erbjuda tillgång till branschens ledande begravningsbyråer över hela landet och ge möjlighet att online eller via telefon boka möte med en erfaren kundrådgivare.

-  Våra byråer har funnits i decennier och hjälpt tiotusentals familjer med begravningar. Via Klarahill.se får kunderna kontakt med oss online för att få fortsatt stöd och vägledning av vår kunniga personal inne på våra kontor. Precis som en begravningsbyrå ska vara, fortsätter Niklas Steenberg.

Klarahill.se erbjuder vid lanseringen konsumenter tillgång till såväl Klarahills egenägda byråer som till byråer som är samarbetspartners och som valt Klarahill.se som sin naturliga digitala kommunikationskanal. Alla Sveriges byråer är välkomna att ansluta sig till Klarahill.se.

För ytterligare information kontakta:

Niklas Steenberg, vd Klarahill, 073-364 65 66, niklas.steenberg@klarahill.se

Om Klarahill

Klarahill (tidigare Inplico) startade 2014 under mottot ”Av begravningsentreprenörer för begravningsentreprenörer”. Klarahill består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF). Vi vill vara den begravningsbyrå som kunderna helst väljer och den byrå som våra konkurrenter helst vill vara. Det personliga är centralt för oss, både när det gäller bemötande och när vi utformar skräddarsydda personliga begravningar. Familjen Andersson, genom Mellby Gård, är även med som långsiktig partner och delägare i Klarahill.
www.klarahill.se