1. Klarahill växer i Stockholm

Klarahill etablerar sig i Stockholm, köper Hallsénius Begravningsbyrå

Klarahill, tidigare Inplico, etablerar en stark närvaro i Stockholm genom förvärvet av Hallsénius Begravningsbyrå. Genom köpet fortsätter Klarahill sin tillväxt som den entreprenörsledda och enande aktören för begravningsbyråer i Sverige.

- Vi är glada och stolta över att välkomna Hallsénius som ny begravningsbyrå in i Klarahill. Hallsénius är en av landets mest välrenommerade byråer med ett för branschen ikoniskt varumärke. Klarahill befäster nu sin position som nummer två på den svenska begravningsentreprenörsmarknaden och är nu 25 byråer som genomför cirka 4 000 begravningar på årsbasis, säger Niklas Steenberg, vd Klarahill.

Hallsénius Begravningsbyrå är ett familjeföretag som grundades i Uppsala 1884. Begravningsbyrån som är verksam i Stor-Stockholmsregionen har fram till försäljning ägts av den fjärde generationen Hallsénius genom syskonen Eva och Göran. Begravningsbyrån har en ledande position i Stockholm med fem kontor och 14 anställda.

- Jag har följt utvecklingen av Klarahill nära sedan starten 2014 och varit fast övertygad om att deras erbjudande är relevant och rätt i tiden. Vi begravningsbyråer behöver samarbeta på alla sätt för att säkerställa att vi i framtiden kan ge kunderna en fortsatt högkvalitativ tjänst med personlig service. Med en förändrad konkurrensbild är det viktigare än någonsin. Jag och Eva ser mycket fram emot att med kraft få fortsätta att utveckla våra byråer, men nu tillsammans med andra Klarahillentreprenörer från hela landet, säger Göran Hallsénius, byråchef och nu ansvarig regionchef för Klarahill i Stockholm.

För ytterligare information kontakta:

Niklas Steenberg, vd Klarahill, 0733-64 65 66, niklas.steenberg@klarahill.se
Göran Hallsénius, byråchef Hallsénius och regionchef Klarahill Stockholm, 08-544 732 80, goran@hallsenius.se

Om Klarahill

Klarahill (tidigare Inplico) startade 2014 under mottot ”Av begravningsentreprenörer för begravningsentreprenörer”. Klarahill består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF). Vi vill vara den begravningsbyrå som kunderna helst väljer och den byrå som våra konkurrenter helst vill vara. Det personliga är centralt för oss, både när det gäller bemötande och när vi utformar skräddarsydda personliga begravningar. Familjen Andersson, genom Mellby Gård, är även med som långsiktig partner och delägare i Klarahill. www.klarahill.se