1. Klarahill växer i Skåne

Klarahill växer i Skåne med förvärv av Limhamns begravningsbyrå

Klarahill, tidigare Inplico, som är den entreprenörsledda och enande aktören för begravningsbyråer i Sverige har förvärvat Limhamns begravningsbyrå i Malmö. Förvärvet av Malmös ledande byrå blir en stark grund för Klarahills fortsatta expansion i Skåne och utveckling inom familjejuridik.

­- Köpet av Limhamns begravningsbyrå är mycket glädjande och ger Klarahill bästa tänkbara bas för vidare utveckling och expansion i Skåne. Våra värderingar stämmer väl överens med byråns fokus på det personliga mötet och lyhördheten för kundens önskemål. Limhamns begravningsbyrå driver även en framgångsrik familjejuridisk enhet som vi ser mycket stora utvecklingsmöjligheter för inom Klarahill, säger Niklas Steenberg, vd Klarahill.

Limhamns begravningsbyrå är marknadsledande i Malmö med ett starkt varumärke. Byrån har två kontor, ett i Limhamn och ett i centrala Malmö på Värnhemstorget. Limhamns begravningsbyrå grundades 1966 och ägs i andra generationen av familjen Jacobsson. Bengt Jacobsson fortsätter som byråchef men tillträder även som regionchef för Skåne inom Klarahill.

­- Jag har drivit vår byrå med ett fokus på det personliga. Det personliga mötet såväl som att ge kunden möjlighet till den personligt utformade begravningsceremonin. Att Klarahill delar den synen har varit avgörande då jag sökt en ny ägare till byrån. Jag tror vidare att branschen är i stort behov av den konsolidering Klarahill nu genomför, säger Bengt Jacobsson, regionchef Skåne inom Klarahill.

Klarahills mål är att genom förvärv, samordning och utveckling skapa ett entreprenörsdrivet långsiktigt alternativ på marknaden.

För ytterligare information kontakta:

Niklas Steenberg, vd Klarahill, 073-364 65 66, niklas.steenberg@klarahill.se
Bengt Jacobsson, Regionchef Skåne Klarahill, 040-16 76 01, bengt@limhamnsbegravningsbyra.se

Om Klarahill

Klarahill (tidigare Inplico) startade 2014 under mottot ”Av begravningsentreprenörer för begravningsentreprenörer”. Klarahill består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF). Vi vill vara den begravningsbyrå som kunderna helst väljer och den byrå som våra konkurrenter helst vill vara. Det personliga är centralt för oss, både när det gäller bemötande och när vi utformar skräddarsydda personliga begravningar. Familjen Andersson, genom Mellby Gård, är även med som långsiktig partner och delägare i Klarahill.

www.klarahill.se