1. Inplico växer ytterligare

Inplico växer ytterligare

– Casells Begravningsbyrå en del av gruppen

Begravningsbyråkoncernen Inplicos påbörjade konsolidering av begravningsbranschen tar ett steg vidare genom förvärvet av Casells Begravningsbyrå, med verksamheter i Jönköping och Nässjö

Casells Begravningsbyrå startades av Lars Casell för mer än 70 år sedan, och har sedan 1972 drivits av sonen Jan-Agne Casell. Sin första begravning organiserade Jan-Agne redan som 15-åring. Nu ser han hur byrån ska fortsätta utvecklas inom ramen för Inplico. Jan-Agne kommer fortsatt att arbeta i byrån.

– När jag pratat med byråer inom Inplico har fördelarna med att vara en del visat sig tydligt. Vi kommer nu kunna fokusera på det vi är bäst på, själva begravningsverksamheten. Samtidigt blir vi avlastade i det administrativa arbetet. Tillsammans med de andra Inplico-byråerna i regionen kommer vi dessutom bredda vårt erbjudande bl.a. genom ett utökat utbud av juridiska tjänster, säger Jan-Agne Casell på Casells Begravningsbyrå.

Inplico betyder sammanfläta på latin – och det är precis vad satsningen handlar om. I och med att fler entreprenörer flätas samman fortsätter den branschledda konsolideringen av Sveriges begravningsbyråer. Under 2015/2016 har ett flertal byråer förvärvats och tillsammans har Inplicos byråer tolv kontor.

– Inplico är en entreprenörsdriven förnyare och förädlare av branschen. Därför är vi oerhört glada att ha fått möjligheten att förvärva Casells Begravningsbyrå, som vi ser har stor potential att tillsammans med oss utvecklas vidare. Det här betyder att ytterligare en framgångsrik företagare nu sett möjligheterna i att vara en del av Inplico och vi ser att ytterligare ett antal förvärv kan genomföras under året, säger Niklas Steenberg, VD för Inplico.

Som ny kontorschef för Casells Begravningsbyrå i Jönköping och Nässjö har Fredrika Moreau rekryterats. Fredrika har en mångårig erfarenhet från branschen och kommer närmast från Fonus i Jönköping. Fredrika tillträder sin nya tjänst den 15 augusti.

– Vi är väldigt glada att Fredrika väljer att ta klivet och ansluta sig till oss. Hon är en mycket professionell och erfaren begravningsrådgivare och en garant för Casells fortsatta positiva utveckling, fortsätter Niklas Steenberg.

För mer information eller kommentarer vänligen kontakta;

Jan-Agne Casell, begravningsrådgivare, Casells Begravningsbyrå
janne@casellsbegravningsbyra.se

Niklas Steenberg, VD, Inplico AB
niklas.steenberg@inplico.se

Om Inplico

Inplico AB har grundats av branschkunniga familjeföretagare som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade byråerna inom Sveriges Begravningsbyråers Förbund (SBF). Även den familjeägda industrikoncernen Mellby Gård har investerat i bolaget och tagit plats i styrelsen. Målet med Inplico är att genom samordningsfördelar, utveckling och förvärv skapa ett entreprenörsdrivet långsiktigt alternativ för ägare som vill utveckla sin verksamhet i samarbete med andra. På så sätt kan vi tillsammans förbättra vårt kunderbjudande. Läs mer på www.inplico.se.

Om Casells

Begravningsbyrå Casells Begravningsbyrå påbörjade sin verksamhet i Nässjö för mer än 70 år sedan. Det var entreprenören Lars Casell som tog initiativet, och sedan 1974 har byrån drivits av sonen Jan-Agne Casell. Idag drivs kontor i Nässjö och Jönköping. Casells Begravningsbyrå är medlem i Sveriges Begravningsbyråers Förbund (SBF) och är därmed en auktoriserad begravningsbyrå. Sedan 2016 är byrån en del av Inplico. Läs mer på www.casellsbegravningsbyra.se.